top of page

6elements

CV / Statement

一人のアーティストの考えを基に結成された集団

リアルなモノ作りを通して、人々と繋がり、
より良い未来形成の一助となる活動を目指している






〈個展〉
2023 6elements展 GYOKUEI
2024 6elements展 GYOKUEI






〈グループ展〉
2024 アートフェア東京2024 (〜2025年まで出品)


作品には、時間、空間、記憶、生命、自然といった要素が反映され、
亀裂や歪み、縮み、ぼかし、穴、ズレ、擦れなどの視覚要素をもって
物質の本質や価値への再考に挑み、
不完全さの中にある調和の美しさと意味を見つける独自の視点を提供する。
日本の伝統的な技術と素材を深く尊重し、最高の品質と手仕事への強いこだわりがある。

シンプルさと複雑さの調和を追求することで独自性を生み出し、伝統の継承にも努めつつ、
革新的な材料や技術の導入によって先進的な思考と造形を維持している。

6elements

〈その他活動〉
SŌMATŌ x 6elements
AMBUSHのクリエイティブディレクターYOON氏が監修のもと、6elementsがアートピースを制作。
アートと機能性を融合させ唯一無二の陶磁器を完成させた。
YOON氏のもつ革新的なデザインと6elementsの「詫び寂び」のコラボレーション。

SŌMATŌ
秋田県美郷町、1885年創業の蔵元高橋酒造、杜氏が希少な桜酵母で仕込み、華やかで上品なフロー
ラルの香りを生み出す。 ボトルデザインは、アートと機能性を融合させた革新的なデザインで知られ
る AMBUSHのYOON氏が手がける。

〈Concept〉
時間・記憶・生命・自然に対する概念を亀裂・歪み・縮み・穴・擦れなどの要素を自然の胎土や釉薬を原料としたセラミックで表現する。
太古から存在したであろう美という概念が包括し得る、モノの質や形とは何か。
その輪郭を確かめるように立体に投影させながら、我々の感受性を静かに揺さぶろうと試みる。
形、釉薬、色、質感、亀裂などからは、東アジアの陶磁器の文脈が窺える。
アーティストは、その美意識を現代的に表現するため、原材料から拘り技術的に発展させている。

〈Materials〉
愛知県瀬戸市から産出される蛙目粘土は、世界的に稀有な白色を誇る可塑性の高い陶土で、 主にカオリンと石英から構成。原岩は湖底に堆積した花崗岩類で、特異な風化作用により鉄、マグネシウム、アルカリ元素などがほとんど溶脱し白色を呈する。石英の白い粒が蛙の目のように見えることから、その名が付く。
自然界から採取した土は6elements の作品創りにおいて不可欠な要素であり、釉薬の発色や質感に深く影響を与えている。作家は土と釉薬の無限の可能性を探求し、多様な表現を可能にするこれらの素材の組み合わせに注目している。

A group formed based on the idea of one artist, working without revealing their name or face.
Through the creation of realistic objects, the group aims to connect with people and help shape a better future.
Their works reflect elements of time, space, memory, life, and nature, and challenge us to reconsider the nature and value of materials with visual elements such as cracks, distortion, shrinkage, blurring, holes, misalignment, and rubbing, offering a unique perspective to find the beauty and meaning of harmony in imperfection.
Deep respect for traditional Japanese techniques and materials, and a strong commitment to the highest quality and handcraftsmanship.
The pursuit of harmony between simplicity and complexity creates uniqueness, and while striving to carry on the tradition, the company maintains progressive thinking and form through the introduction of innovative materials and techniques.

<Concept>
The concept of time, memory, life, and nature are expressed in ceramics made from natural clay and glaze with elements such as cracks, distortion, shrinkage, holes, and fraying.
What are the qualities and forms of things that can be encompassed by the concept of beauty, which has existed since ancient times?
While projecting the contours of these qualities onto three-dimensional objects as if to confirm them, the artist attempts to quietly shake our sensibilities.
The shapes, glazes, colors, textures, and cracks of the objects show the context of East Asian ceramics.
The artist is concerned with the raw materials and technical development to express this aesthetic sense in a contemporary way.

<Materials>
Frog-eye clay, produced in Seto City, Aichi Prefecture, is a highly plastic clay with a rare white color, composed mainly of kaolin and quartz.
The source rock is a granitic rock deposited at the bottom of a lake, and its unique weathering process has dissolved most of the iron, magnesium, and alkali elements, giving it a white color.
The name is derived from the fact that the white grains of quartz look like the eyes of a frog.
Clay from the natural world is an integral part of 6elements' work and deeply influences the color and texture of the glazes.
The artist explores the infinite possibilities of clay and glaze, focusing on the combination of these materials that allows for a variety of expression.

  • Instagram

©2022 GALLERY GYOKUEI. All Rights Reserved.

bottom of page